Drożyzna zmienia gusta konsumentów w Polsce. Cena ma znaczenie

W ostatnim roku rynek marek własnych urósł aż o 19 proc. A 27 proc. konsumentów chce na takie produkty wydawać jeszcze więcej.

Aktualizacja: 18.04.2024 10:37 Publikacja: 18.04.2024 04:30

Ponad 50 mld zł wydajemy na marki własne

Ponad 50 mld zł wydajemy na marki własne

Foto: Bloomberg

Jednocześnie plany zwiększania wydatków w stosunku do produktów markowych ma tylko 5 proc. kupujących – wynika z badania Consumer Panel Services GfK, który „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza. W efekcie tak szybkich zmian marki własne zwiększyły swój rynkowy udział w 2023 r. o 1,3 pkt proc. i wynosi on już 22,6 proc.

– Już co czwarty konsument planuje zwiększyć swoje wydatki na produkty z logo marek własnych. To jasny sygnał dla producentów, że w tej kategorii tkwi przestrzeń do dalszego, dynamicznego rozwoju i stałego zwiększania popytu – mówi Szymon Mordasiewicz, dyrektor zarządzający w Consumer Panel Services GfK (firma została w styczniu przejęta przez grupę YouGov).

Pozostało 88% artykułu
Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Handel
Wolimy kupować ubrania online. Znikają kolejne sklepy odzieżowe
Handel
Biedronka na podium, Lidl za Dino, a ceny rosną. Nowy koszyk cenowy
Handel
Katastrofalna decyzja dla eksportu. Odwołany przetarg na terminal zbożowy w Gdańsku
Handel
Kolejna znana marka modowa ma poważne kłopoty
Handel
Korupcja zatrzymała polsko-ukraińskie negocjacje rolne. Warszawa czeka